poniedziałek, 27 czerwca 2011

info o winx i nie tylko=)

Pierwsza seria [edytuj]

Fabuła serialu opowiada o historii młodej czarodziejki Bloom oraz jej przyjaciółek z tytułowego Klubu Winx. Akcja zaczyna się na ziemi w mieście Gardenia. Bloom żyje tam wraz ze swoimi rodzicami. Pewnego dnia, gdy ma 16 lat, wybiera się na przejażdżkę rowerową do pobliskiego parku wraz ze swoim króliczkiem, Kiko. Spotyka tam swoją pierwszą przyjaciółkę z magicznego świata księżniczkę Solarii, Stellę. Jest ona atakowana przez potwory. Bloom odkrywa wtedy swoją magiczną moc, pomagając Stelli przepędzić potwory. Dowiaduje się o istnieniu magicznego wymiaru Magix oraz o istnieniu szkoły dla czarodziejek "Alfea", do której postanawia się udać wraz ze Stellą. Ale potwory wracają i w domu Bloom rozpoczyna się mała batalia. Na szczęście przybywają "specjaliści" i ratują sytuację. Następnego ranka dziewczyny udają się do Alfei na nowy rok szkolny. Stella wkręca Bloom do szkoły, podszywając ją pod księżniczkę Varandę z planety Callisto. Później jednak dyrektorka Faragonda i jej pomocnica Griselda odkrywają, iż zostały okłamane. Dają jednak Bloom szansę, z powodu jej ambicji i dziwnego pochodzenia. Okazuje się, że bohaterki będą mieszkać razem w jednym pokoju wraz z innymi 3 dziewczynami: Florą, Musą i Tecną. Razem uczęszczają na zajęcia i uczą się magii i przyjaźni, odkrywając nowości w magicznym wymiarze Magix. Dziewczyny razem walczą z Trix (Icy, Darcy, Stormy) czyli trzema czarownicami z Chmurnej Wieży, Szkoły dla Czarownic w Magix. Początkowo chcą one odebrać Stelli Pierścień Solarii, ponieważ uważają, że jest w nim zaklęty smoczy ogień. Z czasem nawiązują silne więzi ze specjalistami, czyli uczniami Szkoły dla Magików, Czerwonej Fonntany. Trix odkrywają, że strażniczką smoczego płomienia jest Bloom. Napadają ją na ziemi, kiedy jest pozbawiona pomocy przyjaciółek, i pozbawiają go jej. Jeszcze przed tym Bloom w snach nawiedza pewna postać. Okazuje się, że jest to nimfa jeziora Roccaluce, Daphne. Okazuje się też, że Bloom jest adoptowana, a Daphne jest jej siostrą, która kiedyś uratowała jej życie. Winx wyruszają razem z Bloom na Domino, jej rodzinną planetę, gdzie odnajdują dawne królestwo i odkrywają tajemnicę historii Bloom. Po powrocie Winx trwa walka między Trix a resztą. Bloom i Sky wyruszają do jeziora Roccaluce, gdzie Bloom odnajduje Daphne, która pomaga na odnaleźć w Bloom ogień smoka, który w niej płonie. W konsekwencji Winx wraz z czarodziejkami z Alfei, Magikami z Czerwonej Fonntany i Czarownicami z Chmurnej Wieży zwyciężają z Trix i ich armią.

Druga seria [edytuj]

Druga seria zaczyna się w podziemnej twierdzy Lorda Darkara, gdzie młoda dziewczyna Layla próbuje uratować z niewoli swoje przyjaciółki wróżki. Niestety nie udaje jej się to. Spada w przepaść i wraz z podziemną rzeką wypływa na powierzchnię, docierając do Magix i Alfei, gdzie poznaje Winx. Layla wraz z Bloom, Stellą, Skayem i Brandonem wyruszają na pomoc wróżkom. W tym czasie Lord Darkar uwalnia z więzienia Trix i robi z nich swoje poddane. Pomimo trudności udaje się Winx ratować wróżki i w ten sposób każda poznaje swoją bliźniaczą wróżkę. Lord Darkar chce wykraść cztery części magicznego kodeksu ukryte w szkołach magii w Magix oraz w Wiosce Wróżek. Winx starają się zdobyć Charmix swoją drugą przemianę, dzięki której ich moc się zwiększy. Aby dostać Charmix Czarodziejka musi przezwyciężyć własne lęki. W szkole pojawia się nowy profesor Avalon, który jest szpiegiem Darkara w Alfei. Trix zdobywają wszystkie 4 części kodeksu, ale Darkar nie potrafi ich połączyć, gdyż do tego potrzebny jest mu płomień smoka. Porywa Bloom i zamienia ją w mroczną Bloom, żeby połączyła kodeks i uwolniła jego magię. Skayowi udaje się obudzić Bloom z mrocznego snu. Lord Darkar przegrywa, a kodeks zostaje zniszczony. Trix trafiają do wymiaru Omega.

Trzecia seria [edytuj]

W trzeciej serii dziewczyny Winx muszą zaprezentować swoje niesamowite umiejętności, by zaliczyć egzamin końcowy, dzięki któremu staną się pełnoprawnymi czarodziejkami i zdobędą transformację Enchantix, a także przybędzie im magicznych mocy. Ich błyszczące skrzydełka będą rozpraszać wokół siebie magiczny pył, który swoją mocą potrafi cofać złe czary. Niestety Trix, uwolniły się z wymiaru Omega, pomagając przy tym uciec Valtorowi - tajemniczemu i niebezpiecznemu czarownikowi. Valtor proponuje Trix współpracę. Ponadto, ma zamiar posiąść magiczne moce ze wszystkich planet. Stanowi on także wielkie zagrożenie dla Winx, a zwłaszcza dla Bloom, bo ma taką samą moc jak ona. W czasie licznych przygód dziewczyny odkryją, że posiadły dar zmniejszania się, co pozwoli im podróżować w równoległych wymiarach, do których normalnie nie miałyby dostępu. Obok czarodziejek Winx w 3 serii pojawią się m.in. magiczne zwierzęta, a także Syreny z ojczystej planety Layli, Andros, które będą pomagać dziewczynom w ich ekscytujących eskapadach.

Czwarta seria [edytuj]

W czwartej serii Winx poznają historię magii na Ziemi, która została zniszczona przez Czarnoksiężników z Czarnego Kręgu. Jednak jak się okazuje pozostała jeszcze jedna Ziemska czarodziejka. Dziewczyny z Winx poznają nową transformację Believix. I tak rozpoczyna się poszukiwanie ostatniej Ziemskiej czarodziejki o imieniu Roxy. Gdy ją odnajdują mają jeszcze jedno zadanie – pokonać Czarowników z Czarnego Kręgu. Dostaną również dodatki do Transformacji Believix – Sophix i Lovix ( dary przeznaczenia ). Odkryją również tajemnice Morgany, Królowej Ziemskich czarodziejek. Nabu zostanie pokonany przez czarowników z czarnego kręgu. Wtedy ujawnia sie trzeci dar przeznaczenia. Ogron odbiera go dziewczynom i używa go, by przywrócić siłę życia kwiatowi. Nabu umiera.

Klub Winx - Tajemnica Zagubionego Królestwa [edytuj]

Bloom − nastoletnia czarodziejka Smoczego Płomienia, oraz jej pięć magicznych przyjaciółek − Flora, Musa, Layla, Stella i Tecna rzucają wyzwanie ciemnej stronie, która terroryzuje Królestwo Magicznego Wymiaru. Sama Bloom musi rozwiązać zagadkę związana z jej pochodzeniem oraz ocalić swoich rodziców. Przed czarodziejkami-tworzącymi Klub Winx-walka o wolność Królestwa.
  • Jolly – wróżka kart, starsza siostra Livy.
  • Livy – wróżka wiadomości, młodsza siostra Jolly.
  • Zing – wróżka owadów.
  • Glim – wróżka robaczków świętojańskich.
  • Concorda – opiekunka kodeksu w Alfei.
  • Discorda – opiekunka kodeksu w Chmurnej Wieży.
  • Athena – opiekunka kodeksu w Czerwonej Fontannie.
  • Ninfea – opiekunka kodeksu w Wiosce Wróżek.
  • Flowers – wróżka kwiatów.
  • Gemma – wróżka kamieni szlachetnych.
  • Cougratte – wróżka muzyki.
  • Gigi – wróżka psot i figli.
  • Kania – wróżka śmiechu.
  • Pozostałe; Katie, Liz, Merry, Ongerte, Purplekiss, Sixsweet, Sophia, Zalow, Maki, Lani.

Inne postacie [edytuj]

  • Diaspro – rówieśniczka Bloom, księżniczka nieznanej widzom planety żyjącej w ścisłym pokoju z Heraklionem. Z tego powodu dziewczyna od wielu lat była przeznaczona Sky’owi – księciu wspomnianej krainy. Mieli wziąć oni ślub i razem władać nad wymiarami. Przez dłuższy czas Diaspro zamieszkiwała Heraklion. Cały czas znajdowała się w pobliżu Sky’a, do czasu gdy rozpoczynał się rok szkolny i Sky wyruszał w podróż do znajdującej się w Magix Czerwonej Fontanny, szkoły dla specjalistów. W pierwszym sezonie serialu księżniczka przybywa do Magix, by kibicować swemu narzeczonemu z trybun w czasie wielkich, szkolnych pokazów. Wówczas dochodzi do spotkania z Bloom, księżniczką Domino i obecną dziewczyną Sky’a – której nic o Diaspro chłopak nie powiedział. Bloom bierze księżniczkę za czarownicę i stacza z nią pojedynek. Diaspro przegrywa, wyjawia jednak na jaw wiele tajemnic, między innymi to, że prawdziwy książę Sky ukrywa się pod postacią giermka Brandona. Sky musi dokonać miłosnego wyboru. Stawia na Bloom. Rozgniewana Diaspro odchodzi, nie przestaje jednak myśleć o Sky’u. W czasie, gdy wymiar Magix zostaje pogrążony w mroku przez wiedźmy Trix, Diaspro i jej ludzie przybywają, by uratować księcia. Ten nadal jednak nie odwzajemnia uczucia dziewczyny. Nie przekonuje się do niej również w sezonie drugim. Można się w nim dowiedzieć, iż Diaspro została uprowadzona przez złych ninja. Na szczęście Bloom i magikom udaje się ją odbić. W trzeciej serii serialu Diaspro pojawia się na moment na Heraklionie – zjawia się na tamtejszym balu. Jest wtedy w bliskiej współpracy z czarnoksiężnikiem Valtorem. Czarodziejka podaje Sky'owi środek miłosny. Ponownie zostaje jego narzeczoną i przejmuje rządy na planecie. Bloom udaje się jednak zdjąć czar z księcia, przez co plany Diaspro wychodzą na jaw. Według komiksów z serii "Winx Club", po wszystkich tych wydarzeniach Diaspro opuściła planetę i cały magiczny wymiar. Nie wiadomo, co robiła w tym czasie, po paru miesiącach jednakże powraca, z zamiarem zostania dobrą i sprawiedliwą królową. Aby tak się stało, musi mieć dostęp do biblioteki Alfei. Dochodzi do spotkania między Diaspro, a Bloom. Tym razem wszystko przebiega inaczej – dziewczyna zostaje zaakceptowana przez grupę Winx. Zostaje jednak poddana złowrogiemu zaklęciu, przez który zaczyna chorować. Przez cały czas odwiedza ją Sky, wzbudzając przy tym zazdrość Bloom. Obie czarodziejki wyjaśniają sobie jednak wszystko. Gdy Sky wpada w tarapaty, obie wyruszają mu na pomoc. Przy okazji pozbywają się choroby Diaspro, która okazała się być wynikiem czaru Trix. Razem dziewczyny ratują księcia z opresji (a więc olbrzymimi pająkami). Bloom i Sky odchodzą, a Diaspro zdała sobie sprawę, iż nadal coś czuje do Sky’a i być może warto znów się nim zainteresować... Jako czarodziejka Diaspro osiągnęła dopiero pierwszą formę transformacji. Nie wiemy nic o jej bliźniaczej wróżce, zwierzątku itp. Jej moc to kamienie szlachetne.
  • Daphne – starsza siostra Bloom. Jest nimfą jeziora Roccaluce nazywana także nimfą nimf. Zginęła ratując Bloom przed prastarymi wiedźmami.
  • Oritel i Marion – biologiczni rodzice Bloom. W filmie zostają uratowani przez Winx i Specjalistów.
  • Mike i Vanessa – przybrani rodzice Bloom dali jej Kiko.
  • Król Radius – ojciec Stelii.
  • Hrabina Cassandra – niedoszła żona króla Radiusa, zawarła umowę z Valtorem, żeby przejąć władzę na Solarii.
  • Chimera – córka Cassandry jest czarodziejką i uczy się w szkole beta pojawia się w pierwszym odcinku trzeciej serii ma dwie przyjaciółki od poznania Stella jej nie lubiła wygrała awanturę o sukienkę, miała zostać następczynią tronu Solarii zamiast Stelli.
  • Mitzi – dawna znajoma Bloom. W 4 serii Mitzi i jej dwie koleżanki dostają moc od czarnoksiężników.
  • Klaus - ojciec Roxy i ukochany Morgany, pojawia się jedynie w 4 serii.
  • Andy - były chłopak Bloom,chodzili razem do liceum,pozanajemy go w 4serii.

Ziemskie Czarodziejki [edytuj]

  • Morgana – ziemska Królowa Czarodziejek i jak się później okazuje, również matka Roxy. Dawno temu zakochała się w ziemskim mężczyźnie, miała z nim dziecko. Była gotowa opuścić królestwo dla rodziny. Ale wtedy pojawili się Czarownicy z Czarnego Kręgu. Morgana musiała walczyć z ich przywódcą, niestety jednak przegrała. Czarownicy usunęli ją ze wspomnień Klausa (jej ukochany) i wszystkich jej przyjaciół. Słuch po niej zaginął, jakby nigdy nie istniała. Ale Ogron popełnił błąd, którego wkrótce żałował. Nie złapał wszystkich ziemskich czarodziejek, zlekceważył tę najmniejszą z nich. To właśnie uratowało córkę Morgany - Roxy. Królowa ziemskich czarodziejek nawiązywała kontakt z Roxy poprzez sny - mówiła do niej i ostrzegała ją przed czarownikami. W późniejszym czasie jak Winx i Roxy trafiają do jej pałacu i cała historia kończy się dobrze, kobieta wyznaje córce prawdę. Morgana oddaje koronę Nebuli, a sama wraca do rodziny na Ziemię.
  • Sibylla – czarodziejka sprawiedliwości (wł. di giustizia). Winx wyruszają do niej, by ta pomogła wyleczyć jednego z Łowców Czarodziejek (grupy chwilowo działały razem, w późniejszym czasie znowu walczyły ze sobą). Sibylla ma piękne, długie rude włosy i imponującą suknię. Jest uprzejma i dystyngowana.
  • Diana – kobieta z mocą natury, zamieszkuje dżunglę Amazonii. Ma przemianę zwaną Sophix i jest głową tamtejszych plemion. Ma bordowe długie włosy, zieloną spódnicę, fioletowy biustonosz. Początkowo jest wrogiem Winx, ale później staje się dobra.
  • Aurora – jasnowłosa kobieta o mocach lodu. Jest przedstawicielką rasy ziemskich czarodziejek lodu (Lovix). Początkowo walczy z Winx i Roxy, ale później zawieszają topór wojenny. Zamieszkuje jaskinię lodową.
  • Nebula – kobieta o ciemno-niebieskich krótkich włosach, czarodziejka chce sama pokonać Łowców Czarodziejek. W planie tym przeszkadza jej jednak Ziemska Królowa Czarodziejek Morgana, dlatego też postanawia ją uwięzić. Zaczarowała Roxy na początku 4 serii, ale Winx udało się Roxy odczarować. Pod koniec 4 serii przekonała Laylę, że razem zdołają zemścić się na Łowcach Czarodziejek, którzy zabili Nabu (jej ukochanego). Głównym bohaterkom udaje się jednak przemówić Nebuli do rozsądku. Morgana w ostatnim odcinku 4 serii przekazała jej swoją koronę.

Zwierzaki [edytuj]

  • Kiko – Królik Bloom w 2 serii był zazdrosny o wróżki, a w 4 serii jest innego koloru
  • Belle – Owieczka Bloom
  • Artú – Pies Roxy
  • Chicko – Kaczorek Tecny
  • Milly – Króliczek Layli
  • Pepe – (4 seria) Miś Musy
  • Coco – Kotek Flory
  • Ginger – Piesek Stelli
  • Lady – (1 seria) suczka Sky' a
  • Pepe – (1 seria) Kaczorek Icy stworzony przez Florę myśli że Icy to jego mama często zamieniany przez nią w bryłę lodu najlepszy zwierzęcy przyjaciel Kiko pod koniec 1 serii ląduje w odkupieniu z Icy dalsze jego losy nie są znane.

Szkoły i nauczyciele [edytuj]

Alfea [edytuj]

To jedna z trzech najważniejszych (bo oczywiście jest ich więcej) szkół w świecie Magix. Uczą się w niej same czarodziejki, które w przyszłości pragną zostać prawdziwymi Wróżkami Strażniczkami. Szkoła to piękny, różowoniebieski zamek z olbrzymim dziedzińcem. Uczennice mają tu własne ogromne i cudownie wyposażone pokoje (mieszkają po kilka osób w jednym). W budynku tym znajduje się także biblioteka, w której przechowywane są największe sekrety Magix, chociażby Kodeks, którego kiedyś szukał Lord Darkar. Młode czarodziejki uczą się tutaj o magii, eliksirach, transfiguracji, magio filozofii i dobrych manierach. Nauczyciele są wykwalifikowani, wymagający i surowi. Dzięki temu, młode czarodziejki uczą się jak używać swoich mocy do walki ze złem. Nauka w Alfei trwa od 3 do 5 lat.
  • Faragonda – dyrektorka Szkoły Czarodziejek Alfea, w przeszłości jedna z członkiń Drużyny Światła walczącej z trzema prastarymi wiedźmami. Miła starsza kobieta, czuła na problemy swoich podopiecznych.
  • Wizgiz – nauczyciel Metamorfosynbiozy (transformacji).
  • Avalon - nauczyciel Magiofilozofii, czyli połączenia magii i filozofii.
  • Griselda - nauczycielka samoobrony, inspektorka szkoły Alfea.
  • Palladium - nauczyciel Eliksirologii (alchemii).
  • Du Four - nauczycielka dobrych manier. Uczy jak być zawsze idealną czarodziejką. Jest wyrafinowana, czasami pretensjonalna.
  • Barbatea - bibliotekarka w szkole Alfea, zawsze bardzo ostra.
  • Ofelia - lekarz i pielęgniarka szkoły.

Chmurna Wieża [edytuj]

Szkoła ucząca i kształtująca młode czarownice. Nauczyciele przed swoimi uczennicami odkrywają sekrety czarnej magii, udoskonalania czarów, rzucania klątw i sporządzania eliksirów. Wszystko co złe i niegodziwe rodzi się właśnie w ciemnych zakamarkach tej wieży. Siedziba tej szkoły znajduje się właśnie w olbrzymiej wieży, która mieści się w bardzo mrocznej części Magix. Do tej szkoły uczęszczały kiedyś Trix.
  • Griffin – dyrektorka szkoły czarownic w Chmurnej Wieży, w przeszłości jedna z członkiń Drużyny Światła walczącej z trzema prastarymi wiedźmami. Uczy podstawowych uroków i astronomii. Dość wredna i nieprzyjemna.
  • Ediltrude i Zarathustra - dwie siostry. Obie są nauczycielkami w Chmurnej Wieży.

Czerwona Fontanna [edytuj]

To szkoła dla specjalistów – czyli chłopców. Mieści się w budowli umieszczonej wysoko nad ziemią, przypominającej fontannę. Chłopcy, co prawda, nie uczą się tutaj czarować, ale są doskonałymi szermierzami, a ich specjalnością jest właśnie walka wręcz. Najczęściej swoje umiejętności ćwiczą między sobą, wykorzystując wielkie smoki. Często wykonują przeróżne misje, pomagają czarodziejkom z Alfei. Bardzo często również łapią niebezpieczne potwory. Ich broń jak i środki transportu są bardzo zaawansowane technologicznie.
  • Saladin – dyrektor szkoły magików w Czerwonej Fontannie dziadek Heli, w przeszłości jeden z członków Drużyny Światła walczącej z trzema prastarymi wiedźmami. Dość niski, ale uprzejmy człowiek.
  • Kodatorta - Nauczyciel

Wrogowie [edytuj]

  • Trix - (serie 1-3) trzy początkujące wiedźmy z Chmurnej Wieży. Ich największym priorytetem jest zdobycie jak największej mocy, nie cofną się przed niczym by osiągnąć swój cel. Niestety na ich niekorzyść wszelkie działania udaremniają im Winx. Początkowo ich celem jest zdobycie Smoczego Płomienia. Błędnie oceniają, że znajduje się on w pierścieniu Stelli i próbują go ukraść (pierwsza seria). Później jednak dowiadują się, że Smoczy Płomień ukrył się w Bloom i postanawiają pozbawić ją mocy. W późniejszym czasie jednoczą siły z Lordem Darkarem (druga seria) oraz Valtorem (trzecia seria), w konsekwencji pozwalając aby Trzy Prastare Wiedźmy (film pełnometrażowy) zawładnęły ich ciałami. Do Trix należą:
    • Icy (ang. lodowaty) – czarownica, władczyni lodu i zimna, przywódczyni Trix. Nie znosi czarodziejek, a zwłaszcza Bloom.
    • Darcy – (od słowa ang. dark - ciemność) – czarownica ciemności i hipnozy. Kiedyś rywalizowała z Musą o Rivena. W 3 serii rywalizowała z Trix o Valtora.
    • Stormy (ang. burzliwy) – ostatnia z Trix, pani burzy i wiatru. W trzeciej części dostaje moc elektryczności od Valtora.
  • Lord Darkar – (druga seria) stwór mogący przybierać postać Mrocznego Feniksa. Chce zdobyć magię Relix. Pod koniec drugiej serii zapanował nad Bloom i zmienił ją w Dark Bloom. Został zniszczony przez połączoną magię Winx - Charmix. Władca Trzech Prastarych Wiedźm, prawdopodobnie największe zło jakie istnieje.
  • Valtor – (trzecia seria) czarnoksiężnik, został zamknięty w wymiarze Omega, czyli w magicznym więzieniu. Trix jednak go wypuściły. Wykrada magię z różnych czarodziejskich światów by stać się najpotężniejszym czarownikiem. Został zniszczony przez Bloom.
  • Trzy Prastare Wiedźmy – przodkinie Trix. Stworzyły Valtora z cząstki Smoczego Płomienia. Dawno temu zniszczyły planetę Domino tocząc bitwę z rodzicami Bloom i pozorując ich śmierć. W filmie pełnometrażowym toczą walkę ze Sky’em i Bloom. Pod jej koniec upozorowują własną śmierć, a w rzeczywistości uciekają z więzienia Obsydianu i łączą swoje siły z Trix. Mowa jest o nich przez całe trzy serie, a także w filmie pełnometrażowym. Później słuch o nich zaginął.
  • Mandragora – (film pełnometrażowy) czarownica bardzo zainteresowana historią Bloom. Sługa trzech prastarych wiedźm. Do jej zdolności należy władanie nad wielkimi owadami. Zostaje szybko pokonana.
  • Czarownice z Chmurnej Wieży – wiedźmy uczące się w Chmurnej Wieży. W pierwszej serii pomogły Trix w awanturze, w czasie której Musa uderzyła Icy w policzek. W trzeciej serii zostały zaczarowane przez Valtora, by jemu bezgranicznie służyły.
  • Łowcy Czarodziejek (Czarownicy z Czarnego Kręgu) – pojawiają się w czwartej serii. Chcą zniszczyć ostatnią czarodziejkę na ziemi – Roxy, a także pochłonąć jej moc:
    • Ogron – przywódca bandy magów z Czarnego Kręgu, ma długie czerwone włosy i czarny skafander.
    • Anagan – mistrz prędkości, nosi czarny płaszcz, a dredy upina w kitkę. Jego mocą jest szybkość.
    • Gantlos – wyjątkowo silny, długowłosy blondyn w kapeluszu, i czarnym skafandrze. Ma władzę nad falami sejsmicznymi.
    • Duman – mężczyzna z różowym mohawkyem na głowie noszący czarną szatę, potrafi przeistaczać się w zwierzęta oraz przybierać kształt innych ludzi.

Moce [edytuj]

Poziomy mocy i ich zdolności [edytuj]

Transformacja
Pierwszy poziom umiejętności magicznych czarodziejki (we włoskiej, oryginalnej wersji używa się określenia la fata – "wróżka", a w angielskiej używa się słowa fairy – "elf", u nas zostało to przetłumaczone po prostu "wróżka", można jednak spokojnie użyć określenia "czarodziejka" – wł. maga). Przechodzi ona podczas niego przez metamorfozę. Pojawia się na niej błyszczący strój, buty, nowa fryzura, dodatki i biżuteria kojarząca się z mocą ów posiadaczki przemiany. Rosną jej także skrzydła. By wyzwolić w sobie dar transformacji, czarodziejka musi obudzić w sobie moc. Aby wywołać transformację trzeba zazwyczaj coś głośno zakomunikować lub wykonać jakiś gest, np. Winx przed transformacją wołają "Magia Winx" i krzyżują palce. Czarodziejka bez możliwości transformacji nie może ukończyć klasy pierwszej. Przemianę może przyjąć również wiedźma (przykład Mirty).
Charmix
Drugi poziom magii czarodziejki. By otrzymać Charmix (ang. charm – "urok"), trzeba przezwyciężyć swoje największe lęki i słabości. Przy transformacji czarodziejka zachowuje swój dawny strój z pierwszego poziomu mocy, otrzymuje jednak różne dodatki – najczęściej torebkę i broszkę. Charmix pozwala czarodziejce osiągnąć wyższy poziom siły, a także tworzy możliwość łączenia zaklęć. Dzięki niemu czarodziejki mogą połączyć swe siły, by wspólnie zaatakować wielką siłą. Charmix jest jedynym kluczem do ukończenia drugiej klasy w Alfei. Aby pomóc czarodziejkom w zdobyciu go, dyrektorka Faragonda naucza drugie klasy zajęć w Łączeniu Magii.
  • Magia łączna lub Magia konwergencyjna – uzupełnienie magii Charmix. Przy użyciu tej mocy, czarodziejki łączą swoje siły, dzięki czemu może powstać nawet kolejna czarodziejka o wielu mocach (odc. 38). Jednak to zaklęcie wymaga koncentracji i nie zawsze działa poprawnie. Kiedy straci się nad nim kontrolę, jest w stanie nawet uderzyć w swojego twórcę (odc. 44). Magię łączną najczęściej wykorzystuje się w celu schwytania kogoś w pułapkę. Tworzy się wtedy zazwyczaj magiczną klatkę, złożoną z kilkunastu mocy (np. w Tajemnicy Zaginionego Królestwa wszystkie Winx rzuciły po jednym zaklęciu, przez co powstała Żywiołowa Bariera, coś w rodzaju klatki dla Mandragory). Magię konwergencyjną w pełni można przebudzić w sobie jedynie poprzez Charmix, kiedy jednak już się to zrobi, można jej używać także poprzez Enchantix i Believix.
Enchantix
Enchantix (ang. enchant – "czarować") to trzeci, ostatni znany magicznej ludzkości poziom mocy czarodziejki. Po zdobyciu go uczennice stają się pełnoprawnymi czarodziejkami. Po jego zdobyciu można opuścić Alfeę bez skończenia czwartej i piątej klasy. By dostać Enchantix, należy pokazać prawdziwe poświęcenie dla swojego świata (np. uratować planetę lub jej mieszkańca). Wyjątek pojawia się w sytuacji Bloom, której planeta została zniszczona. W takim przypadku czarodziejka otrzymuje Enchantix poprzez medytację i dzięki koncentracji. Przemiana ta jednakże nigdy nie będzie wtedy kompletna. Czarodziejka nie będzie mogła zmniejszyć swych rozmiarów. A właśnie na to pozwala Enchantix. Na to, a także na używanie leczniczego Magicznego Pyłu, wydobywającego się ze skrzydeł. Podczas tej transformacji czarodziejka otrzymuje nowy kostium i większe skrzydła. W transformacji Enchantix nie można jednak wykorzystać Charmixu.
  • Magiczny pył – moc pojawiająca się równocześnie z Enchantix. Skrzydła Enchantix są dość delikatne i wytwarzają czarodziejski pyłek, obdarzony magicznymi właściwościami. Magicznego Pyłu używa się, by uleczyć ranne osoby, rośliny, zwierzęta itd., a także by coś zniszczyć, np. drzwi, klatkę, ścianę. Magiczny Pył jest bardzo skuteczny i niezwykle potężny. Potrafi również otwierać zamki i leczyć ludzi z stanu obłąkania, kiedy są zahipnotyzowani przez złe moce, lub rzucono na nie czarne klątwy. Magiczny Pył czarodziejka jest w stanie wytworzyć jedynie przy pomocy Enchantix, gdy przejdzie w proces Believix lub inny, traci możliwość posługiwania się tą zdolnością.
  • Minimalizacja – czyli po prostu możliwość zmniejszania swoich rozmiarów. Czarodziejki dzięki temu, że się zmniejszą do wielkości elfów, mogą bez problemu przelecieć niezauważone lub wejść do zamkniętych pomieszczeń poprzez mały otwór.
Wróżka Strażniczka
O funkcję tę starają się wszystkie czarodziejki po tym jak zdobywają Charmix i Enchantix. Wówczas są poddawane próbie odwagi i poświęcenia. Tylko niektórzy zasługują na ten ważny urząd, polegający na ochronie własnego świata. Dzięki temu, że czarodziejka zaczyna być Wróżką Strażniczką (wł. La Fata Madrina – dosłownie "Wróżka Matka Chrzestna") automatycznie kończy swoją naukę w szkole. Winx otrzymały ten zaszczyt w pierwszym filmie pełnometrażowym "Klub Winx - Tajemnica Zaginionego Królestwa" po niespełna trzech latach nauki. Niestety z wyjątkiem Bloom, gdyż ta nie miała świata (ani ludzi, rodziny), z którego pochodzi i o który mogłaby dbać (dopiero później go odnalazła i uratowała).Po uratowaniu biologicznych rodziców i ojczystej planety, Bloom staje się Wróżką strażniczką jak i zyskuje pełną moc Enchantix ( potwierdza to lektor w filmie na samym końcu). W 4 serii wraca jako nauczycielka w Alfei i dokonuje przemiany w Mini czarodziejkę.

Believix – moc ziemskich czarodziejek [edytuj]

Believix (ang. believe – "wiara") to nic innego jak "prywatna" moc ziemskich czarodziejek. Nie jest czwartym poziomem mocy! Działa tylko i wyłącznie na Ziemi, bo to ziemskie czarodziejki ją stworzyły. Czarodziejka z innego świata, która przybędzie na Ziemię, może owszem zdobyć tę przemianą i wszystkie "gadżety" z nią związane, ale tylko jeśli sprawi, że ktoś kto nie wierzy w magię nagle zacznie ją doceniać. Wówczas następuje przemiana. Winx dostały ją dzięki temu, że Roxy w nie uwierzyła. Believix może zdobyć każda czarodziejka z jakiegokolwiek świata, nawet taka, która nie ma Charmix ani Enchantix. Wystarczy tylko, aby miała zadatki na czarodziejkę (pochodzenie, magiczne zdolności, geny itd.) i aktualnie przebywała na Ziemi. Gdyby Winx przybyły na Ziemię i ktoś by w nie uwierzył dostałyby Believix nawet mając jedynie zwykłą transformację! Believix posiada różne rodzaje, style – jest to po prostu naprawdę bardzo rozbudowana moc. Każda grupa wróżek ziemskich dostosowała swoje moce do miejsc, w których mieszka, żyje, pracuje. Są chociażby ziemskie czarodziejki natury, czarodziejki zimowe i pewnie cała masa innych (można porównać to do ras ludzkich, są ludzie o bardzo ciemnej skórze, która chroni ich od słońca; ludzie, których oczy są malutkie, skóra śniada i wytrzymała na zimno... i wiele innych). Niestety, nie można tych mocy zdobyć od tak, każda z tych mocy posiada swoje źródło w miejscu, z którego się pochodzi (znowu sprawka genów czy miejsca zamieszkania). Ale nasze Winx dostały nowe przemiany (Sophix i Lovix) dzięki, darom przeznaczenia, które wręczyły im Eteryczne czarodziejki. Believix posiada również moc dodatkową. Polega na zmianie skrzydełek na inne, które mają indywidualne możliwości. Każdą z tych mocy można używać do woli, o ile wie się jak one działają.
  • Speedix (ang. speed – "prędkość") – jak sama nazwa wskazuje, skrzydełka te pozwalają poruszać się bardzo szybko, idealna moc przystosowana do pościgów lub ucieczki.
  • Zoomix (ang. zoom – "zbliżenie") – dzięki tym skrzydłom można przez przeszkód podróżować po całej planecie, po Ziemi. Służą jak teleportacja w wybrane przez siebie miejsce.
  • Tracix (ang. trace – "ślad") – to taki bilet do przeszłości. Dzięki temu można dowiedzieć się co działo się jakiś czas wcześniej w miejscu, w którym się aktualnie przebywa.
Rodzaje Believix:
  • Sophix – moc ziemskich czarodziejek natury. Nazwa wywodzi się od jednego z gatunków orchidei (łac. sophronitis). Nasze Winx dostały ją w postaci kwiatu (właśnie orchidei) wówczas, jak wybierały się do dżungli, gdzie jest cała masa magicznych stworzeń, roślin i innych niespodzianek. Trudno byłoby im się poruszać po tym terenie, gdyby nie ta moc. Pozwala im na bezproblemowe pokonanie sił natury. Przedstawicielką tego rodzaju Believix jest czarodziejka Diana.
  • Lovix – moc oczywiście czarodziejek mieszkających w wiecznie zaśnieżonej części naszego świata. Nazwa powstała z racji tego, iż Winx dostały ją w postaci lodowych serc (ang. love – "miłość"). Przemieniając się, Winx otrzymały śliczne kolorowe futerka, która zupełnie odchodzą od znanych nam dotychczas stroi. Prawie w całości są pozakrywane, dzięki czemu mogą przez problemu poruszać się w tym lodowatym miejscu. Przedstawicielką Lovix jest oczywiście czarodziejka Aurora.

Magiczne przedmioty [edytuj]

  • Wodne Gwiazdy – magia najsilniejsza w mocach Winx, równie silna jak Płomień Smoka lecz zupełnie odwrotna, niezdolna do życia w tym samym wymiarze co Płomień Smoka.
  • Pergamin Opozitusa – na Opozitusie wszystko jest inne. Naruszenie pergaminu sprawia, że wszystko jest takie samo.
  • Medalion Smoka – to medalion, który Bloom zdobywa dzięki odwadze. Jest bardzo potężny.*
  • Pierścień Wróżek – Flora dostaje go od wróżek.
  • Biały Krąg – Posiada go Roxy i tylko ona może nad nim panować. Jest to bardzo potężny, ale i niebezpieczny przedmiot, ponieważ można zostać opętanym przez Nebulę. To też jest portal do królestwa Morgany.
  • Pierścień Stelli - Posiada go Stella. Zamienia się on w berło z gwiazdą na czubku. Jest złoty. Zmienia się on w berło gdy Stella krzyknie 'Solaria'!!! Widać go jedynie w 1 i 2 serii podczas Charmixu i Transformacji. Trix chciały go ukraść, na szczęście został odzyskany przez Winx

Moce wrogów [edytuj]

  • Znak Valtora – magia Czarnoksiężnika Valtora, dzięki której może umieścić na ciele człowieka tajemniczy znak, który pozwala Valtorowi kontrolować osobę.
  • Moc Elektryczności – nowa moc Stormy. Czarownica dostała ją od Valtora.
  • Gloomix – amulety zwiększające moc magii. Trix dostały je od Lorda Darkara.

Inne moce [edytuj]

  • Światło Solarii – to kula mocy całej Solarii. Zakłócenie go sprawia, że pada deszcz na tej planecie.
  • Filozofomagia – potrafi zniszczyć i zakląć bardzo silną siłą
 ps.jak to sie mowi ale sie napisalam.dzieki za przeczytanie i komentujcie!<buzki>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz